Van vliegtuig naar auto - From plane to car

Vanochtend ben ik om 7 uur opgestaan, nog even snel gedouched en op naar Schiphol. De reis ging enorm vlekkeloos. Een korte overstap in Frankfurt en hup het vliegtuig in naar Los Angeles.

En wat was dat een vlucht. Vaak vlieg je toch in de nacht of door de nacht heen en zie je niet veel van de geweldige landschappen die je passeert. Of het is bewolkt natuurlijk. Maar vandaag zat alles mee, gedurende de hele vlucht was het licht buiten en nagenoeg geen bewolking. Dat leverde dan ook een aantal fraaie kiekjes op: 

Om te beginnen bij het geweldige uitzicht over Groenland. 

En de vlucht af te sluiten met een vogelzicht op de Grand Canyon. 

Los Angeles was na enkele afleveringen Prison Break, een aantal logiquizen en wat heen en weer gewhatsapp ineens al onder mijn voeten. Daar stond mij maar één taak te wachten: JoJo vinden. Nou daar ging ik met mijn koffers op speurtocht. Vrij snel was ik bijde juiste terminal aangekomen, maar daar stond zijn vlucht natuurlijk niet aangegeven. Op naar de informatiebalie waar een geweldig oud mannetje achter de balie zat. Die regelde het allemaal wel, ik moest maar bij hem blijven zitten want JoJo had een speciale vlucht daarvan werd de terminal pas op het laatste moment bekend. 30 minuten verstreken en ondertussen stond ik samen met die man (Ed) achter de balie klanten te helpen. Langzaam aan dromde er meer mensen aan die allemaal opzoek waren naar vlucht SE1290. Nou Ed en ik regelde het wel. Wacht maar hier wij brengen jullie ernaar toe. Ondertussen kwam er een Armeense limochauffeur bij staan en die vond het allemaal heel vermakelijk dus Ed, de Armeen en ik waren al beste vrienden. 

Vrij snel kwam daar dan JoJo uit de gate, eindelijk kon ik dat vliegveld verlaten. We besloten gezamenlijk om vandaag de auto op te halen in plaats van morgen in verband met kosten voor taxi's etc. 

Op naar de verhuur: oh jullie hebben een SUV? Nou kies er maar een uit die je mooi vind de sleutels zitten in het contact. Na wikken en wegen hebben we ons nieuwe huis gekozen: 


Nu zijn we er echt klaar voor, de oogjes dicht morgen om 9 uur op. Dan komt Joshua Tree NP in zicht. Let's go!!

_______

I woke up at 7 this morning, a quick shower followed to top it off with an extremely hot train to the airport. The whole road to Los Angeles was very smooth. A short layover in Frankfurt and off to LA

And what a flight it was! Often you fly at night so you don't see much of the beautiful scenery underneath you. Well not this time!
We flew over Greenland which was extremely beautiful:


To top it off we got a great Birdseye view over the Grand Canyon and Colorado river.


After some hassle I met JoJo at the airport and we went off to the Car rental company. We could pick our car from their selection SUV's. 
This will be our new house for the next 3 weeks:


The alarm will ring at 9 am to get on our way to Joshua Tree NP!

See you later!
_______

Reacties

Populaire posts