Bryce - Zion

We kampeerde langs een camping aan de rand van een snelweg nabij Bryce Canyon. En jemig wat was het koud. Ik werd om 4:30 wakker omdat ik vreselijk nodig moest plassen. Dan komt er zo een dilemma: ga ik mijn warme slaapzak uit om mijn blaas zijn zin te geven of blijf ik liggen in mijn warm zakje totdat het 6 uur is en ik er toch uit moest. Een half uur lang won optie 2 maar toen hield ik het niet meer. Nou dan toch maar de tent uit, wat ik toen aantrof. Bryce is een van de donkerste plekken op aarde, perfect dus om de sterrenhemel te bewonderen. Ik ben op de picknick tafel gaan zitten en heb mijn zaklamp uitgedaan. Het duurt namelijk 20 minuten voordat je ogen zijn ingesteld op het donker. Op dat moment zag ik de hele Melkweg en enorm veel vallende sterren. Dit mocht JoJo niet missen, ook hij stond met een mondvol tanden naar de hemel te staren. Ongelofelijk toch wat er boven je afspeelt. Jammer dat we dat in Nederland nooit zo kunnen waarnemen vanwege de hoeveelheid lichtvervuiling die wij hebben. 

Opnieuw kwamen de sunrise hunters in actie vanmorgen. Hoppa om 6 uur het nest uit om rond 6:45 aan te komen bij sunrise point. Meer dan de moeite waard. Op zo een moment sta je met nog 20 gelukzoekers te wachten op het moment dat die gloeiende gele bol tevoorschijn komt.  



Koud dat we het hadden! Ik met een trui, joggingbroek, en regenjas. JoJo met zijn winterjas en trui. 

Snel terug naar de camping om de tent in te pakken en het park verder te ontdekken. Zelf vind ik Bryce en Zion de mindere parken, op de een of andere manier doet het mij niet zoveel, terwijl het natuurlijk echt wel heel bijzonder is. 






Rond een uurtje of 1 zijn we richting Zion gereden, we hadden een KOA camping geboekt met zwembad het zou namelijk 104 graden worden. Nou dat werd het ook. Rustig aan doen dan maar. We hebben even de omgeving verkent wat inkopen gedaan voor de bbq en uiteindelijk pas rond 20:00 de tent opgezet. Met als reden: dan kunnen we geen broeikaseffect krijgen. 

Ook omdat daarvoor de minigolf, picklebal, horseshoeing en zwembad moesten worden getest. 

Eindelijk rond 21:00 hebben we de bbq en kampvuur aangestoken. Momenteel liggen we op ons luchtbedje weg te puffen van de hitte. Hopelijk neemt de hitte vannacht wat af.

Morgen: Zion - Las Vegas




Reacties

Populaire posts