Two days of: VIVAAAAA LAS VEGAS!

Een stad waar ik al een aantal keer met mijn ouders naar toe heb mogen reizen. Maar nog nooit echt ontdekt heb. We verblijven hier nu twee dagen. Twee hele dagen dus om de stad te verkennen.

Dag 1:
Op dag een hadden we voor het eerst deze vakantie zin in een lekker ontbijt. Op tripadvisor gezocht en we moesten naar Eggs & more. Nou daargingen we dan met Nestlé naar het restaurant. Nestlé is de naam van onze auto, we hebben haar omgedoopt naar het merk van alle lege waterflesjes die dagelijks over de achterbank heen slingeren. We hebben heerlijk ontbeten, JoJo had French toast met aardbeien Jelly en ik ging voor een chicken ranch wrap. Ik moest daarna opzoek naar een naald om wat blaren door te prikken dus dan maar naar de Walmart tegenover het restaurant. We besloten helemaal niks meer te doen.

Op naar het zwembad dus, daar hebben we tot een uurtje of 17:00 gelegen, daar zijn in totaal 1,5 fles zonnebrand bij gebruikt. Met 42 graden in de woestijn moet je wat. Niet verbrand maar zeker met een kleurtje zijn we naar boven gegaan want we moesten opschieten. Onze limousine zou zo voorrijden.
Snel gedouched en klaargemaakt. Camera mee, en hop naar beneden. Best leuk hoor zo een limousine maar mega onhandig. Bij elke verkeersdrempel hoor je de onderkant van de auto over straat schrapen. Nu vragen jullie je misschien af, wat doen jullie in een limo? Nou dames en heren, wij werden gebracht naar nog een veel beter vervoersmiddel, namelijk de helicopter. We hebben namelijk een avondvlucht over de strip in Las Vegas gemaakt. Super vet. Alleen al om die koptelefoon op te hebben en te horen: are you ready for take off? En dat je dan ook echt moet antwoorden door de microfoon hahaha.

Eenmaal teruggebracht met de limo hebben we de camera's gedropt in de hotelkamer en een uber naar Fremont street genomen. We gebruikte uber poolshare, dat houdt eigenlijk in dat onderweg er ook nog andere mensen in je taxi komen. Heel erg leuk want je hebt de meest rare gesprekken.

Fremont street was in een woord geweldig, wat een plek en zoveel beter dan de strip. Dit is het echte Vegas. Ondertussen met rammelende magen opzoek gegaan naar een restaurant. Jojo wilde graag bij Heart Attack Grill eten, kennelijk is dat iets bekends, google het maar dan weet je het. Je moet verplicht een ziekenhuisschort dragen de serveersters zijn verkleed als verpleegsters en je wijn wordt geserveerd in een infuus paal met zak.
De rest van de avond hebben we rondgestruind door fremont street en ben ik eenmaal in het hotel als een blok in slaap gevallen.

Dag 2:
Wakker worden en alle felicitaties beantwoorden, dat krijg je als je jarig bent op vakantie. We moesten vroeg op want ik had een tour geboekt in het Neon Museum. Dit is de plaats waar alle oude neonstraatverlichting staat opgeslagen. Ik hou normaal helemaal niet van tours maar deze was heel erg leuk. Je leert van alles over de manieren van verlichting maar ook over de geschiedenis van Las Vegas en de verschillende hotels. Na de tour heb ik alle verlichting heel anders bekeken en kan je de verschillende soorten en prijsklassen uit elkaar halen.

We zijn doorgereden naar de hoover dam, maar eigenlijk is dat het bezoek niet waard. In Nederland ga ik ook niet naar een windmolen toe, het komt eigenlijk op hetzelfde neer. Tuurlijk het is groots maar het is niets meer dan een energie centrale. Onderweg terug zijn we gestopt voor een tweede bezoek aan outlets dit maal de south outlets. Allebei gewapend met een paar nieuwe schoenen zijn we richting hotel en zwembad gekeerd.

In de avond zijn we uiteten geweest met een collega van mij en een vriendin van hem. Lekker taco's gegeten en wat drankjes gedaan bij een bar in old Vegas. Daarna snel terug naar het hotel want morgen gaan we weer naar California.