Yosemite National Park

Vandaag zijn we wederom vroeg opgestaan. Ik denk dat als mijn ouders op vorige vakanties zouden zeggen dat ik vroeg op moest ik chagrijnig werd. Maar nu kiezen we er keer op keer zelf voor. Dit maal omdat we voor 8:30 in Yosemite Valley wilde zijn, de parkeerplekken lopen dan vol dus dat moesten we voor zijn. 

Onderweg naar Yosemite Valley zagen we helemaal niks. Er is een grote bosbrand bij Glacier Point waardoor deze plaats ook is afgesloten. Maar eenmaal in de Valley en de zon die er door kwam werd het al met al toch nog prachtig. 

We zijn op de shuttle gesprongen na enige raadgeving van een ranger. We gingen de lower falls hike doen. Hike, hike, het was 1 mile, flat. Eenmaal aangekomen komt dan toch de klimaap in je naarboven. 


 We zijn van het normale uitzichtpunt over de rotsen geklommen om echt bij de waterval te komen. Prachtig en heel erg leuk om te doen. 


De regenboog maakte het helemaal af. Natuurlijk kon ik het niet laten even tot mijn short het water in te gaan. En je raad het al, ijs en ijs koud. Snel de schoenen weer aan en naar beneden klauteren. 

Next up: Vernal Falls. Een best zwaar klimmetje bergop. We zouden eerst alleen tot de brug lopen Maarja dan ben je al 3/4 dus maar door tot boven de eerste waterval. 




Helaas was mijn batterij leeg dus moet ik op foto's van JoJo wachten voor het verdere verloop. We zijn teruggegaan naar de Valley, de autogepakt en nog even doorgereden naar wat uitzichtpunten. 




Op het laatste ook nog een beer gespot bij Tuolumne Grove maar net toen ik aankwam rende hij weg. Nouja, gezien is gezien. 

Zometeen terug naar de camping even wat eten scoren en waarschijnlijk vroeg naar bed. Het waren namelijk nogal wat wandelingen 👼🏼

Reacties

  1. No one looks back on their life and remembers the days they had nothing to do...
    Trots op jullie, eruit halen wat erin zit!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts